İstanbul Gaz Dağıtım AŞ (İGDAŞ) ile birlikte bu yıl özelleştirilmesi planlanan İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), görücüye çıkmadan önce tasarruf tedbirlerine ağırlık verdi. İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, satın alma birimlerinde SAP işletim sistemine geçtiklerini ve sıkı stok kontrolü yaptıklarını ifade etti. "Satın almaları toplu yaparak düşük maliyetle alım yapmaya başladık" diyen Paksoy, maliyetleri yüzde 35 oranında indirdiklerini belirtti.
BÜYÜME HEDEFİ % 5
Paksoy, "Yine bu hedefler doğrultusunda hayata geçirdiğimiz fizibilite çalı özbek yaşlı refakatçi şmaları sonucunda Yenikapı-Yalova Hattında çalışan feribotların yerine, yakıt tüketimi, hız ve konfor açısından daha verimli hizmet veren olan Ferrycat'leri koyduk. Bu sayede maliyetleri yüzde 55 oranında azaltmış olduk. Uyguladığımız maliyet disiplini sonucunda yakıttan sağladığımız tasarrufla ayda 5 trilyon gibi önemli bir rakama ulaştı" dedi.
İDO ARTIK MARKA
2009'da 387 milyon lira satış geliri elde ettiklerini belirten Paksoy, bu rakamı bu yıl 405 milyon liraya çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. Paksoy, agresif bir kâr hedeflemediklerinin altını çizerken bu yıl 600 bin lira kâra ulaşacaklarını belirtti. İDO'nun özelleştirmesine de değinen Paksoy, "İDO marka değeri yükselmekte olan bir şirket. Zarar eden, 'eski' algısıyla bütünleşmiş bir işletmeyi, 'genç ve dinamik' bir yapıya kavuşturmak için çok çalıştık, bu çabanın sonunda da dev işletme, alanında hem dünya lideri, hem de marka değeri yükselmiş parlayan bir yıldız oluştu. İDO' nun uluslararası bir marka olması, özelleştirmeyle anılıyor olması, hepimiz için, ülkemiz için bir gurur kaynağıdır" dedi.
Ro-Ro seferleri başlayacak
KULİSLERDE, İDO özelleştirmesinde alıcıların iştahını artırması açısından Ro-Ro seferlerinin çok önemli olduğu konuşuluyor. Paksoy ise Marmara'da birçok hatta Ro-Ro seferlerine başlamak için çalıştıklarını açıkladı. Marmara'nın Ro- Ro için çok avantajlı bir deniz olduğunun altını çizen Paksoy, yakıt açısından da önemli fırsatlar sağlanacağını belirti.
Danışmanlık teklifleri alındı
İSTANBUL Deniz Otobüsleri A.Ş.'nin (İDO), özelleştirilmesi ile ilgili danışmanlık hizmet alım ihalesi için teklifler alındı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ait Merter'deki ek hizmet binasında gerçekleştirilen ihaleye, Garanti Yatırım-Credit Agricole konsorsiyumu, Finans Yatırım- Arup Mühendislik ve Müşavirlik konsorsiyumu ile Türkiye Sınai Kalkınma Bankası (TSKB) teklif verdi. İhale sonucu, tekliflerin teknik incelemelerinin gerçekleştirilmesinin ardından belirlenecek.
Kategori : GÜNCEL