Havada sürtünmeyi azaltarak uçuş performansını artıran kıvrık kanat uçlarına sahip yeni Boeing 737-800'le birlikte, Pegasus'un filosundaki uçak sayısı 20'ye yükseldi.
Konuyla ilgili bilgi veren Pegasus Havayolları Genel Müdürü Sertaç Haybat, "Benzersiz bir verimliliğe sahip yeni nesil Boeing 737'ler, yolcularımıza en ekonomik uçuş imkanını sunmak ve iş modelimizi başarıyla uygulamak
Kumlama kumu konusunda önemli bir rol oynuyor. Yeni teslim alacağımız uçaklarla, Türkiye'nin en modern uçak filolarından birine sahip olacağız" dedi.
Boeing Ticari Uçaklar Avrupa ve Rusya Satış Başkan Yardımcısı Aldo Basile ise, "Boeing 737-800'ler eşsiz yakıt verimliliği, güvenilirliği ve düşük bakım maliyetleriyle, Pegasus'un büyüme planlarına katkı sağlamaya devam ediyor. Boeing olarak, yenilikçi düşük maliyetli iş modelini başarıyla uygulayan ve bölgede büyümeye devam eden Pegasus Havayolları'nın iş ortağı olmaktan mutluyuz" diye konuştu.
Tek koridorlu uçak segmentinde en gelişmiş teknolojiye sahip olan yeni nesil Boeing 737'ler, bugüne kadar aldığı 5 bin 200'ün üzerinde siparişle, dünyanın en çok tercih edilen yolcu uçağı konumunda bulunuyor. Boeing 737-800'ler, 162 ila 189 arasında yolcu taşırken, 5 bin 665 km'lik menzile ulaşıyor. Boeing, 737'lerin gövde ve motorlarında yaptığı geliştirmeler sayesinde, uçağın yakıt tüketimini 2011 yılına kadar yüzde 2 düşürmeyi hedefliyor.
Bu kapsamda, gövde üzerinde gerçekleştirilecek yapısal
değişikliklerle havadaki sürtünme oranı azaltılarak, yüzde 1'lik yakıt tasarrufu elde edilecek. Boeing'in motor üreticilerinden CFM firması da, motor donanımında yapacağı değişikliklerle yakıt tasarrufuna yüzde 1'lik katkı sağlayacak.
Esas Holding'e ait Pegasus, Türkiye'nin önde gelen havayolu şirketleri arasında yer alıyor. Şirket, 1990 yılında 2 uçakla başladığı yolculuğuna, bugün son model yeni nesil Boeing 737-800'lerin de bulunduğu 18 uçaktan oluşan filosuyla devam ediyor.
Kategori : EKONOMİ