Atatürk Havalimanı’nda dün meydana gelen iki ayrı havacılık olayında Türk Hava Yolları’na ait iki uçağın İstanbul’a inişi öncesi havada yakıtlarının bittiği ve Emergency(Acil)iniş yaptığı öğrenildi.
YAKITLARI BİTME NOKTASINA GELDİ
Edinilen bilgiye göre Türk Hava Yolları’nın Nurnberg ve Cezayir’den İstanbul’a gelen iki ayrı uçağının havada yakıtları bitme noktasına gelince bu uçaklar Atatürk Havalimanı Hava Trafik Kontrol Kulesi’nden acil iniş izni isteyerek iniş yapabildi. Emergency(Acil) fosforlu kalem iniş yapan iki uçak için Atatürk Havalimanı’na inecek uçaklar havada bekletildi. Bu arada acil iniş izni istenince DHMİ’ye bağlı itfaiye ekipleri ve ambulanslarda hazır bekletildi.
Dün yaşanan olay şöyle gerçekleşti;TK 1506 sefer sayılı Nurnberg-İstanbul seferini yapan TC JPG kuyruk tescilli Airbus A-320 tipi Osmaniye isimli uçak ve hemen arkasından Cezayir-İstanbul seferini yapan TK 1154 sefer sayılı TC-JIJ kuyruk tescilli Selçuk isimli Airbus A-340 tipi uçakların pilotları yedek meydan olarak İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nı seçmişti. İlk olayda Nurnberg’ten gelen ve 17.25’te Atatürk Havalimanı’na inmesi beklenen A-320 tipi uçağın pilotu yakıtı azalınca kuleden acil iniş izni istedi. Emergency(acil) iniş yapan uçak için prosedürler gereği pist etrafında itfaiye ve ambulanslar hazır bekletildi.
PİLOT SABİHA GÖKÇEN'E İNMEK İSTEDİ
Acil iniş yapan Nurnberg uçağının hemen ardından 18.35’te inmesi beklenen Cezayir uçağı da havada yakıt bitme tehlikesiyle karşı karşıya kaldı. Atatürk Havalimanı yerine Sabiha Gökçen Havalimanı’na inmek isteyen uçağın pilotu Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan “Park yerimiz yok."cevabı alınca çaresizce Atatürk Havalimanı’ndan acil iniş izni istemek zorunda kaldı. THY’nin filosundaki en büyük uçaklardan olan Airbus A-340 tipi Selçuk isimli uçak için de yine itfaiye ve ambulanslar hazır tutuldu.Selçuk isimli uçakta sorunsuz bir şekilde inişini gerçekleştirirken bu sırada havada iniş bekleyen bir çok uçakta rötara girdi.
Atatürk Havalimanı’nın tek piste inmesine rağmen yetkililer özellikle Atatürk Havalimanı’na inecek uçakların yedek meydan olarak Sabiha Gökçen’i seçmesi ve yakıt alımlarını bu havalimanı için planlamalarının yanlışlığına dikkat çektiler. Havadaki trafiğin yoğunluğuna bakılarak Ankara ve İzmir gibi havalimanlarına uçacak kadar yakıt alınmasının gerektiğini ifade eden uzmanlar Emergency iniş izninin havacılık şirketlerine 15 bin dolara mal olduğunu bildirdi.
Kategori : GÜNCEL