Karayolları 17. Bölge Müdür Yardımcısı Asım Öztürk, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nde ihaleyi alan firmalarla sözleşmenin henüz imzalanmadığını, sözleşme imzalanmasının ardından İzmit Körfezi Geçişi'nin 3,5-4 yılda tamamlanabileceğini söyledi.
Projenin Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edildiğini, Nurol-Özaltın-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu'nun 22 yıl 4 ay yapım ve işletme süresi teklifinin uygun bulunduğunu hatırlatan Öztürk, projenin Türkiye'nin ersağ üyelik başvurusu en büyük YİD projesi olduğunu ifade etti.
Öztürk, sözleşme imzalanmamasına rağmen müteahhit firmanın altyapı çalışmalarına başladığını, bölgede sondajlar yapıp, harita çalışmaları yürüttüğünü kaydetti.
''Arazi yapısı detaylı şekilde inceleniyor, sondajlar, arazi etütleri, sismik çalışmalar yürütülüyor. Bu da düşünülen koridorda bazı ötelemelere, sanat yapılarında değişiklik yapılmasına neden olabiliyor. Bu çalışmaları belli bir noktaya getirdik, köprünün Gebze tarafında sondaj çalışmaları, denizde sismik çalışmalar devam ediyor. Sözleşme imzalandıktan sonra çalışmalar hızlı şekilde sürdürülecek. 2. boğaz köprüsünü 3 yılda yaptığımızı düşünürsek, idari ve yasal sıkıntı çıkmazsa dünyanın en büyük 2. asma köprüsü ihaleyi alan firmalarla sözleşmenin imzalanmasının ardından 3,5-4 yılda bitirilecek.''
PROJE
İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve İzmit Körfezi'ni köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor. Proje kapsamında, 30 viyadük, 4 tünel, 209 köprü, 18 gişe alanı, 5 otoyol bakım işletme merkezi, 7 servis ve park alanı yer alıyor.
Proje, mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak, 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek. Böylece yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak. Proje tamamlandığında, İzmit körfezine yapılacak 3 kilometre uzunluğundaki asma köprü, dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak.
Edirne-İzmir arasında kesintisiz otoyol ulaşımını sağlayacak projenin, güzergahta bulunan Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ve çevre illerin ekonomisi için de büyük önem taşıdığı belirtiliyor.
Kategori : GÜNCEL