Sektör bazında yapılan değerlemeler sonucunda Vodafone, telekomünikasyon sektöründe dünyanın en değerli markası olarak belirlendi.
Vodafone, 28,9 milyar dolarlık marka değeri ile 2009 yılında telekomünikasyon sektörünün ''en değerli'' markası oldu.
Tüm sektörlerin dahil edildiği fosforlu kalem genel sıralamada geçtiğimiz seneye göre bir üst sıraya çıkan Vodafone, 500 dünya markası arasında en değerli 7. marka olarak yerini aldı. Listenin ilk sırasını 41,3 milyar dolarlık marka değeriyle perakende zinciri Walmart aldı. 36,1 milyar dolar marka değeri ile Google ikinci, 34,8 milyar dolarla Coca Cola ise üçüncü sırada yer aldı.
Listeyi değerlendiren Vodafone Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Öğüt, Vodafone'un küresel telekomünikasyon sektörünün en değerli markası olmasının kendilerine gurur verdiğini belirterek, şunları kaydetti:
''Vodafone markası ülkemizde de hızla güçleniyor, yerelleşiyor. Bu yönde yaptığımız iletişim ve reklam çalışmalarından olumlu sonuçlar alıyoruz. Ancak markamızın güçlenmesinin altındaki temel dinamik, iletişim teknolojilerindeki küresel liderliğimiz ve bilgi birikimimizin de katkısıyla, Türkiye;deki abonelerimize sunduğumuz yüksek katma değerli ürün ve hizmetlerdir. Hizmetlerimizle abonelerimizin yaşamlarını kolaylaştırıyor, onların yaşam kalitelerini yükseltiyoruz. Müşteri memnuniyetini artırmaya odaklanarak büyümeye ve markamızı güçlendirmeye devam edeceğiz.''
Brand Finance Global 500 raporu www.brandfinance.com adresinden indirilebiliyor.
Kategori : EKONOMİ